CSR 3.0

NSM CSR 3.0

NSM CSR 3.0

CSRCorporate Social Responsibility – har blivit ett samlingsbegrepp för företags ekonomiska, miljömässiga och sociala ansvarstagande. CSR 1.0 brukar förklaras som idén om detta ansvarstagande. CSR 2.0 handlade mycket om experimentet att hitta olika modeller som kunde implementera detta i företag. Med CSR 3.0 har vi nu tagit steget in i fullt fungerande modeller där CSR blir något som är fullt integrerat i affärsmodellen, något man gör för att man är, inte bara för att man ska.

 

Under två heldagar får du nu tillfälle att möta chefer och ledare för att få insikt i grunderna och trenderna kring hållbart företagande. Du får tid att i arbeta med praktiska case – och du får möjlighet att reflektera kring den egna verksamheten.

 

 

”Inom Nordic School of Management vill vi präglas av nyfikenhet, ansvar och generositet – det är i den andan vi erbjuder Competence for Growth!”

 


Innehåll

Vad betyder hållbar utveckling och CSR, egentligen?

  • Vem myntade begreppet?
  • Hur kan man använda FNs Global Compact?
  • Varför uppmanade Kofi Annan till bildandet av Global Compact?

Vilka är de senaste trenderna –
och vad är CSR 3.0?

  • Hur har teorier om ansvarstagande utvecklats till att integreras i fungerande affärsmodeller?
  • Vilka tydliga exempel finns på den svenska marknaden?
  • Vad är Socialt Entreprenörskap – och hur skiljer sig den utvecklingen i Sverige från det som benämns CSR 3.0?

Hur kan CSR integreras i er företag? 

  • Vilken typ av CSR skulle fungera i relation till er affärsidé, i kundrelationer, affärsöverenskommelser och styrdokument?
  • Hur kan CSR 3.0 ge ert företag stärkt konkurrenskraft?
  • Vilka fördelar ger CSR 3.0 i relation till ert erbjudande – och i rekrytering av framtida medarbetare?   

 

“Hur kan CSR 3.0 ge ert företag stärkt konkurrenskraft?”

 


Ämnesexpert: Mattias Josephson

Mattias var med och grundade tillväxtföretaget Dreampark som senare köptes av Motorola/Google. Idag arbetar han utifrån Idéfabriken med företags- och idéutveckling, ofta inom CSR, hållbarhet och socialt entreprenörskap. Han är initiativtagare till Styrka.org och generalsekreterare för
Livgivande Företag.

 


 

Programansvarig: Daniel Bergqvist

Tidigare säljare och affärsområdeschef i utbildningsföretag. Daniel är nu vd för Pennybridge, en internationellt växande plattform för välgörenhet. Han anlitas ofta för varumärkesutveckling via PR-byrån House of Brandy. I tidigare uppdrag har han arbetat med exempelvis ABB, Swesafe och Würth

 Pris för utbildningen: 15 900 kr exkl. moms. Om du finansierar programmet privat eller via ideell förening är priset inklusive moms. Utvecklingsprogrammet består av två heldagar
Ladda ner pdf
Klicka på ikonen för att ladda ner pdf:en om utbildningsprogrammet.

 

 Välkommen att kontakta oss!

Joakim Samuelsson
 070-730 10 59
 joakim@nsm.se

Daniel Bergqvist
 073-626 81 14
 daniel@nsm.se